Deklaracja dostępności
Informacje dotyczące dostępności podmiotu publicznego
Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Wąwolnicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.wawolnica.pl/.
- Data publikacji strony internetowej: 10 stycznia 2020 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 28 marca 2024 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane.
Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.
Niektóre obrazki zamieszczone w artykułach nie posiadają opisu ALT, lecz ich treści są odpowiednio opisywane w artykułach.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 27 marca 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oceny wykonanej przed podmiot zewnętrzny. Audyt zewnętrzny został wykonany m.in. w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Izabela Skocz - mejlowo gmina@wawolnica.pl lub telefonicznie 81 88 25 001.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Marcin Łaguna - Burmistrz Wąwolnicy,
- Adres: 24-160 Wąwolnica, ul. Lubelska 39,
- mejl: gmina@wawolnica.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Wąwolnicy
Do budynku Urzędu Gminy Wąwolnica prowadzą dwa wejścia, od ul. Lubelskiej (wejście główne) po schodach oraz wejście od strony parkingu przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem, przy obydwu wejściach znajdują się domofony umożliwiające kontakt z pracownikami, bądź przywołanie osoby do pomocy. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Dla potrzeb osób poruszających się na wózkach dostosowane są pomieszczenia na parterze w tym korytarz i toaleta. W budynku nie ma windy. Toaleta znajdująca się na parterze jest przystosowana dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Sekretariat znajduje się na I piętrze budynku. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Przed budynkiem Urzędu Gminy Wąwolnica znajduje się jedno wydzielone, oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu m.in. do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, a tym samym także do budynku Urzędu Gminy w Wąwolnicy. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
-
W Urzędzie Gminy jest pętla indukcyjna dostępna w sekretariacie z możliwością użycia na dowolnym stanowisku obsługi. W budynku oznakowano w alfabecie Braille'a możliwość wejścia z psem asystującym oraz toaletę. Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, natomiast istnieje możliwość skorzystania z przenośnego urządzenia służącego do powiększania tekstu czy obrazu (lupa cyfrowa). Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Dostępność zapewniona jest przez wsparcie pracownika sekretariatu, tel. 81 88 25 001, gmina@wawolnica.pl.
Osoby niesłyszące lub słabosłyszące mają zapewnioną pomoc w kontakcie z urzędem, zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się z dnia 19 sierpnia 2011 r. za pomocą tłumacza języka migowego on-line.
Skorzystanie z usługi tłumacza on-line nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę Można z niej skorzystać podczas wizyty w urzędzie, nie trzeba się specjalnie umawiać.
Na pierwszym piętrze w budynku przy ul. Lubelskiej 39 znajduje się sekretariat. Stanowisko zostało oznaczone piktogramem dwóch dłoni w geście migania.
Wchodząc tam, trzeba poinformować pracownika o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu. Na przykład można mieć przy sobie kartkę "Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza". Pracownik urzędu w parę minut zorganizują taką możliwość.